Monday 19 November 2012

Sungguh Tidak Ku Terniat

 Sungguh tidak ku terniat
 Mempermainkan perasaanmu
 Namun kejujuran harus diungkapkan  
Agar diri tidak semakin terluka
Mengenalimu satu kebahagiaan
Namun hatiku tidak bisa dipaksa
Cintaku masih bertaut pada yang lama
  
Adakah kejam diriku
Dengan mengatakan kejujuran
Hatiku menangis
Hatiku terseksa
Mungkin ini jalan yang terbaik buat kita
Persahabatan masih boleh diteruskan
Agar tidak terasa bersalahnya aku kepadamu
  
Maafku tuturkan atas salah dan silapku selama ini
Percayalah,
Aku sungguh tidak terniat
Memperlakukanmu sebegitu
Maafkanlah aku
Terkadang rasa
Betapa bodohnya aku

Melukakan hati yang tidak bersalah
Tapi apa kan daya
Tidak mampu ku melawan kata hati
Yang sering menanggung kesakitan
Kini tiba masanya
Ku turuti kata hati
Agar tidak terus terluka

Akanku selalu
Mendoakan kebahagiaanmu
Percayalah,
Tidak terniat untuk
Ku mempermainkan hati kecilmu
Ampunilah aku
Maafkanlah aku.

No comments:

Post a Comment